31 marca Stocznia Remontowa Nauta podpisała dwa kontrakty na budowę częściowo wyposażonych trawlerów rybackich. Obie jednostki zamówił stały klient Nauty – duńska stocznia Karstensens Skibsvaerft A/S.
Pierwszy kontrakt dotyczy budowy jednostki o długości 69,9 m i szerokości 14,2 m. Zatem wielkością będzie to statek zbliżony do dwóch innych sejnerów, które Nauta wybudowała dla tego samego klienta – Kvannoy i Beinur (69,96 x 15,2 m). Zdanie jednostki o numerze budowy B-436 planowane jest na marzec 2017 r.
Drugi z zakontraktowanych trawlerów będzie nieco mniejszy, jego wymiary wynoszą 63 m długości i 12,8 m szerokości. Jednostka o numerze budowy B-437 zostanie przekazana w lipcu 2017 r.
Budowa statków rybackich należy do specjalności Zakładu Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta. Od momentu uruchomienia Zakładu w Gdańsku Stocznia zakontraktowała łącznie 14 statków tego typu, z czego 11 zamówień pochodzi od Karstensens Skibsvaerft AS. Kolejne zlecenia od stałego klienta są najlepszym dowodem, potwierdzającym wysoką jakość pracy Stoczni Nauta.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"