PMK
Południowokoreańska stocznia, Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), dostarczyła HMM Copenhagen, drugi z serii dwunastu kontenerowców o ładowności 24 tys. TEU budowanych dla rodzimego armatora HMM.
Nowa jednostka dołączy do siostrzanego statku HMM Algeciras, zdobywając tytuł największego kontenerowca na świecie pod względem ładowności. HMM Copenhagen jest wyposażony w DSME Smart Ship Platform (DS4®), inteligentny system monitorujący flotę (ECDIS).
System otrzymał certyfikat Digital AL3 SAFE SECURITY od Lloyd’s Register a w 2019 roku. Przyznawany jest on systemom z funkcjami włączonymi cyfrowo, które dysponują odpowiednimi środkami odpornościowymi w celu ochrony przed cyberatakami lub innym nieautoryzowanym dostępem.
Rozwiązanie, które jest zainstalowane na 7 dużych kontenerowcach, umożliwia właścicielom zdalną diagnozę stanu głównych systemów na pokładzie, takich jak silnik główny, klimatyzacja i chłodnie, w celu zapewnienia optymalnej wydajności. Gigantyczny kontenerowiec jest również wyposażony w inteligentny system nawigacji, który proponuje optymalną trasę podróży statku, oszczędzając czas i pieniądze.
Aby spełnić wymagania IMO 2020, statek został wyposażony w system płuczek i jest przygotowany na spalanie LNG.
DSME buduje dla HMM siedem kontenerowców o ładowności 24 tys. TEU, które mają zostać dostarczone do trzeciego kwartału tego roku. Po dostarczeniu zostaną wdrożone na szlakach w Azji i Europie Północnej obsługiwanych przez sojusz THE Alliance. Samsung Heavy Industries (SHI) buduje pozostałe pięć kontenerowców z partii zamówionej w 2018 roku.
Dostawa została ogłoszona w bardzo trudnym okresie dla sektora stoczniowego ze względu na pandemię koronawirusa, która stłumiła apetyt właścicieli na nowe zamówienia, gdyż wolą skupić się na ograniczeniu kosztów i inwestycji.
Jednak DSME utrzymywało się dość stabilnie w tym okresie, głównie ze względu na rosnącą sprzedaż statków LNG i innych statków o wysokiej wartości.
W pierwszym kwartale tego roku DSME odnotowało sprzedaż w wysokości 1,95 biliona KRW (1,5 miliarda USD), zysk operacyjny 297,9 miliarda KRW i zysk netto w wysokości 252,5 miliarda KRW. Zysk operacyjny i zysk netto wzrosły odpowiednio o 39,8% i 24,2% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"