PMK
Południowokoreańska stocznia Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) dostarczyła pierwszy w swojej historii gazowiec LNG z systemem smarowania powietrzem (ALS).
Jednostka o pojemności 173 tys. m3 została przekazana greckiemu armatorowi Maran Gas Maritime. Firma zamówiła w DSME całą flotę gazowców LNG. Według stoczni jednostka wyposażona w ALS będzie oszczędzać o 5 procent więcej paliwa w porównaniu do obecnych gazowców.
Jak wyjaśniono, układ smarowania powietrzem jest jedną z energooszczędnych technologii, która rozprowadza pęcherzyki powietrza na dnie statku, tworząc stałą warstwę powietrza między kadłubem i wodą morską, poprawiając w ten sposób wydajność paliwa poprzez zmniejszenie oporu tarcia podczas pracy.
DSME powiedział, że przy średnim okresie eksploatacji statku wynoszącym 20 lat system może obniżyć koszty paliwa o około 1 rok i 6 miesięcy.
Po raz pierwszy technologia została zastosowana w nowo zbudowanym LNG. Co więcej, budowniczy statków zamierza użyć systemu na pokładzie innych typów statków, takich jak LPG, średnie i bardzo duże tankowce.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"