Właściciel Destination Gotland oficjalnie potwierdził, że jego flota powiększy się nie o jeden, ale dwa nowoczesne promy. Obie jednostki zostaną zbudowane w Chinach.
O tym, że firma Rederi AB Gotland, która jest właścicielem 100 procent udziałów przewoźnika, zamierza zamówić nie jeden, a dwa nowe promy informowaliśmy już na łamach naszego serwisu. Teraz firma oficjalnie potwierdziła skorzystanie z opcji budowy statku numer dwa. Wiadomo, że będzie to jednostka bliźniacza w stosunku do pierwszego promu – będzie mogła przyjąć na pokład 1650 pasażerów i będzie zasilana paliwem LNG.
Oba statki powstają w stoczni GSI (Guangzhou Shipyard International). Już w momencie podpisywania w ubiegłym roku umowy na budowę pierwszego promu, w kontrakcie zawarto klauzulę dającą szwedzkiej firmie możliwość skorzystania z opcji zamówienia drugiego, bliźniaczego statku.
O ile pierwsza jednostka, która została zamówiona w listopadzie 2014 r., zostanie dostarczona operatowi w 2017 r., to budowa drugiej powinna się zakończyć w 2018 r.
Firma oficjalnie potwierdzając budowę skorzystanie z opcji zamówienia drugiego promu, przypomniała, że strategia zamawiania nowych promów parami funkcjonuje już od dawna. Rederi AB Gotland zamówiła dwa promy w jugosłowiańskiej stoczni, podobnie było z zamówieniem złożonym w stoczni Öresundsvarvet w Landskronie. Teraz także tradycji stało się zadość.
Najnowsza inwestycja przedsiębiorstwa Rederi AB Gotland pochłonie sumę 3 miliardów koron szwedzkich (ok. 319 milionów euro). Na mocy porozumienia ze szwedzkich Ministerstwem Transportu firma będzie obsługiwać połączenia na Gotlandię w latach 2017-2027. Jednym z warunkiem kontraktu było wdrożenie przez operatora promów napędzanych ekologicznym paliwem LNG.
Brytyjska minister obrony otwiera zakład okrętów podwodnych Babcock w Plymouth
Svitzer składa zamówienie na pierwszy na świecie holownik metanolowy z napędem akumulatorowo-elektrycznym
US Navy podpisuje kontrakt na osiem nowych zbiornikowców typu John Lewis
Wärtsilä i Royal Caribbean podpisują umowę serwisową celem przyspieszenia realizacji zrównoważonego rozwoju
Konosament – rola kapitana w wystawieniu (i zaklauzowaniu) konosamentu
W stoczni Fincantieri odbyły się trzy ważne wydarzenia w związku z budową statków dla MSC