PMK
8 maja rano do portu w Gdańsku trafiła pogłębiarka DC Ostend. Jednostka w sobotę straciła napęd w czasie pracy na Morzu Bałtyckim.
Pogłębiarka miała awarię silnika głównego. Z miejsca wezwano na miejsce holownik, który, przy dobrej pogodzie, w pełni bezpiecznie przywiódł jednostkę do Gdańska. Statek zacumował przy nabrzeżu Przemysłowym, gdzie wyładowuje urobek. Później pogłębiarka zostanie przeholowana na nabrzeże Wiślane. Tam rozpocznie się remont silnika.
To nie pierwsza wizyta DC Ostend w gdańskim porcie. Jednostka często dowozi tutaj kruszywo wydobyte z dna morskiego na Południowym Bałtyku.
DC Ostend to pogłębiarka nasiębierna ssąca ze smokiem wleczonym o długości 99 metrów, szerokości 16,30 metrów i zanurzeniu na 6,56 metrów. Statek cechuje się nośnością 5916 ton, wypornością 8388 t i 3751 jedn. tonażu pojemnościowego brutto. Armatorem jednostki jest holenderska firma DC Dredging BV z belgijskiej grupy Group De Cloedt.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"