PMK
Japońska stocznia Oshima Shipbuilding połączyła siły z towarzystwem kwalifikacyjnym DNV GL, by tworzyć projekty niskoemisyjnych masowców.
Owocem ich współpracy jest na razie projekt masowca Oshima Ultramax 2030 - statku z połowę niższym projektowym wskaźnikiem efektywności energetycznej EEDI.
Opracowany we współpracy z producentem silników Wärtsilä, projekt Ultramax charakteryzuje się wykorzystaniem paliwa LNG, zoptymalizowanym kształtem kadłuba i posiadaniem żagla do generowania dodatkowego napędu.
Ponadto firmy stwierdziły, że statek będzie generował bardzo mało emisji w porcie, dzięki zastosowaniu paneli słonecznych i baterii w czasie oczekiwania oraz operacji portowych.
Partnerzy zamierzają kontynuować strategiczną współpracę do 2030 roku, mając za cel osiągnięcie zerowej emisji wskazanej przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO). Firmy będą co roku przedstawiać wspólne projekty i zapraszać do współpracy nowych partnerów.
- By osiągnąć ambitne cele redukcji emisji gazów cieplarnianych, branża morska musi połączyć się w celu stworzenia nowych projektów opartych na nowoczesnych technologiach - powiedział Trond Hodne, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w DNV GL.
- Nasza współpraca pokazuje, jak wiele można osiągnąć dzięki takiemu podejściu. Projekt zmniejsza o połowę EEDI i ustanawia nowy standard dla niskoemisyjnych masowców - dodał Hodne.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"