PMK
Fiński projektant statków Deltamarin podpisał umowę ze stocznią China Merchants Jinling (Weihai), znaną wcześniej jako AVIC Weihai, na dostarczenie szczegółowego projektu statku hybrydowego RoPax - Superstar Finnlines.
Deltamarin wcześniej zapewnił stoczni usługi doradcze dotyczące projektu. Jak wyjaśniono, nowa umowa jest ważna dla Deltamarin, ponieważ dodatkowo zwiększa obciążenie firmy w nadchodzących osiemnastu miesiącach, co jest pomocne w czasach kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa.
- My w Deltamarin jesteśmy niezmiernie szczęśliwi i wdzięczni za otrzymanie tego kontraktu podczas bardzo trudnego globalnego środowiska biznesowego spowodowanego przez COVID-19. Te nowe statki RoPax będą jednymi z najbardziej przyjaznych dla środowiska jednostek tego typu – powiedział Janne Uotila, dyrektor zarządzający Deltamarin.
Prace będą prowadzone głównie w biurach Deltamarin w Finlandii.
- Ta umowa z Deltamarin jeszcze bardziej pogłębia współpracę między naszymi dwiema firmami. Nie możemy się doczekać, aby dostarczyć Finnlines te ekologiczne statki – skomentował Justin Liu, zastępca dyrektora generalnego stoczni CMJL.
Deltamarin i stocznia CMJL współpracowały przy wielu projektach. Najnowsze z nich to statki E-Flexer RoPax dla szwedzkiej Stena Line i statek Rosa dei Venti RoRo dla włoskiego Giovanniego Visentiniego Trasporti Fluviomarittimi.
Na początku tego roku Finnlines, część włoskiej grupy Grimaldi, zamówiła dwie jednostki RoPax z wyżej wymienionej stoczni Weihai.
Hybrydowe statki Superstar mają zostać dostarczone do 2023 roku i będą flagowym produktem Finnlines zarówno pod względem wielkości, jak i technologii, spełniając najwyższe standardy techniczne i środowiskowe.
Jednostki są przeznaczone do eksploatacji na trasie Naantali - Långnäs - Kapellskär między Finlandią a Szwecją. Przy długości około 235 metrów będą one większe niż istniejące statki klasy Star, a ich ładowność wyniesie 5 100 metrów pasa ruchu dla przewożonego ładunku i około 1200 pasażerów.
Nowe energooszczędne statki będą miały najwyższą klasę lodową w Finlandii / Szwecji.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"