PMK
Towarzystwo klasyfikacyjne ABS dało zielone światło fińskiemu projektantowi statków Deltamarin i francuskiej firmie inżynieryjnej GTT na opracowanie projektu masowca typu Newcastlemax o napędzie dual-fuel.
Trio współpracuje nad opracowaniem energooszczędnego masowca Newcastlemax zasilanego LNG, który ma spełniać obecne i przyszłe cele środowiskowe. Na jego pokładzie mają znaleźć się zbiorniki LNG membranowe typu GTT z paliwem LNG przechowywanym pod ciśnieniem atmosferycznym i zaprojektowane do klasy ABS.
Konstrukcja zbiornika ma na celu maksymalizację pojemności ładunkowej, przy czym dodatkowy zbiornik ma zerowy wpływ na dostępną przestrzeń ładunkową lub wymiary kadłuba statku.
- Taka konstrukcja pozwoliłaby właścicielom i operatorom wykorzystać potencjał LNG jako paliwa żeglugowego, aby pomóc osiągnąć cele w zakresie redukcji emisji bez konieczności kompromisu w zakresie ładunku - powiedział Patrick Janssens, wiceprezes ABS Global Gas Solutions.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"