jk
Rozwój żeglugi śródlądowej oraz zmiany klimatu i ochrona środowiska są obecnie ważnymi tematami, o których dyskutują przedstawiciele sektora morskiego. Architekci z biura Deltamarin w Gdańsku opracowali wielofunkcyjny statek śródlądowy o nazwie DeltaBreaker, który ma pomóc w rozwiązaniu problemów związanych z tymi zagadnieniami.
DeltaBreaker łączy w sobie cechy holownika, lodołamacza i pchacza. Projektanci przewidzieli również możliwość zaprojektowania dodatkowych funkcji jednostki. Statek ma być napędzany ciekłym gazem, co pozwoli na redukuję zagrażających środowisku emisji. Jednostka będzie posiadała zdolność do łamania lodu o grubości do 0,6 m. Aktualny projekt pozwala na eksploatację dróg wodnych klasy międzynarodowej (CEMT) IV.
Jedną z cech charakterystycznych projektu DeltaBreaker jest wdrożenie połączenia systemu przegubowego (ATB). Pozwala to na połączenie jednostki z kompatybilnymi barkami. Zastosowane tego rozwiązania otwiera możliwość dalszego rozbudowania projektu dla zastosowania barek, które mogą być użyte np. do przewozu ładunków masowych, kontenerów czy modułów zakwaterowania.
Na tylnym pokładzie zarezerwowano miejsce na dwa kontenery 20-stopowe, co pozwoli na wdrożenie funkcji dodatkowych statku np. walka z pożarami, plamami oleju czy wykonywanie pomiarów środowiskowych.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"