sons/offshore-energy
Digital Container Shipping Association (DCSA), grupa non-profit założona w celu dalszej cyfryzacji standardów transportu kontenerowego, wraz z dziewięcioma przewoźnikami, opublikowała standardy IoT (Internet of Things) dla kontenerów transportowych.
Jak wyjaśniono, standardy mogą być wdrażane przez operatorów, armatorów, a także porty, terminale, stocznie kontenerowe, logistyków śródlądowych i inne strony trzecie, aby zapewnić interoperacyjność między inteligentnymi rozwiązaniami kontenerowymi na poziomie interfejsu radiowego.
Po wdrożeniu tych standardów, przewoźnicy i uczestnicy łańcucha dostaw będą o krok bliżej do zapewnienia klientom nieprzerwanego przepływu istotnych informacji, dotyczących miejsca pobytu kontenerów i statusu ich zawartości w dowolnym punkcie podróży kontenera. Według stowarzyszenia jest to jedna z wielu inicjatyw, które DCSA podejmuje w celu przyspieszenie digitalizacji branży.
Standard IoT DCSA, który można pobrać ze strony internetowej DCSA, zawiera standardy radiowe dla bramek na statku, na lądzie, w miejscach wydarzeń i urządzeniach przenośnych. Standardy te zapewniają wstępny zestaw zaleceń dotyczących łączności, które są niezależne od dostawcy i platformy. Ma to na celu zmniejszenie ryzyka inwestycyjnego, zwiększenie wydajności operacyjnej i umożliwienie innowacji.
„IoT (Internet of Things; Internet Rzeczy) wprowadzi nową erę wydajności w światowym handlu. Inteligentne kontenery, które dzielą się informacjami z wieloma zainteresowanymi stronami, ułatwią łańcuch dostaw. To znacznie zwiększy wydajność i przejrzystość, poprawi jakość wysyłanych towarów, zmniejszy ilość odpadów we wszystkich kierunkach, a także podniesie poziom bezpieczeństwa i ochrony ” - mówi Maria Rosaria Ceccarelli, Szefowa Sekcji Ułatwień w Handlu Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ).
„Interoperacyjność urządzeń IoT jest jednym z kluczy, umożliwiających masowe wdrażanie inteligentnych kontenerów, przenosząc epokę cyfrowej żeglugi o krok dalej niż zdigitalizowana dokumentacja".
„Te standardy są ważnym krokiem umożliwiającym masowe wdrażanie inteligentnych kontenerów i stanowi podstawę grupy standardów, która zajmie się najbardziej kluczowymi przypadkami wykorzystania kontenerów w branży. Po wdrożeniu nasze standardy IoT umożliwią na przykład śledzenie kontenerów, monitorowanie i kontrolowanie podczas całej podróży kontenera, bez „martwych punktów” w łączności. Zapewni to większą wartość dla klienta końcowego, a jednocześnie zwiększy wydajność operacji kontenerowych.”
MET Group zabezpiecza długoterminowe źródło amerykańskiego LNG od Shell
Naprawa uszkodzonej przez Rosjan Dnieprzańskiej Elektrowni Wodnej ma potrwać trzy lata
Prokuratura wszczęła śledztwo po pożarze magazynu w Nowym Porcie
W Bułgarii zakończyło się międzynarodowe ćwiczenie pk. "Breeze 2024". Brali w nim udział polscy marynarze
Ostatni rosyjski okręt miał opuścić port w Sewastopolu. Ukraina ogłasza kolejny sukces w wojnie
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu