PMK
Holenderska stocznia Damen Shipyards udostępniła w czwartek szczegóły dotyczące swojego projektu wycieczkowca ekspedycyjnego, który mógłby pływać zarówno w polarnych, jak i tropikalnych rejonach.
- Jednostka bez problemu uzyska certyfikat Polar Class 6 i będzie zdolna do pływania autonomicznego przez 30 dni. Pozwoli to jej zmierzyć się nawet z najtrudniejszymi trasami – powiedział Henk Grunstra, dyrektor działu produktu w Damen.
Przy tworzeniu projektu Damen współpracował z dwoma firmami: Expedition Voyage Consultants Ltd oraz Knud E. Hansen, duńskim projektantem okrętowym.
- Bardzo się cieszymy, że mogliśmy skorzystać z doświadczenia Knud E. Hansen w projektowaniu statków wycieczkowych – powiedział Grunstra. - Z 700 wycieczkowcami zaprojektowanymi przez Knud E Hansen i naszym portfolio 6 tys, zbudowanych statków, tworzymy naprawdę solidny zespół – dodał.
Statek został w ten sposób zaprojektowany, by pasażerowie mogli oglądać otoczenie z wielu punktów widokowych. Na jednostce zmieści się 115 pasażerów, ale Damen już pracuje nad wersją dla ponad 200 pasażerów. Wycieczkowiec będzie mógł także zostać doposażony w pokładową baterie.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"