PMK
Sektor żeglugowy brazylijskiego potentata naftowego - Petrobas - odwołał zamówienia na 17 nowych tankowców, które miały powiększyć jedną z największych flot w obu Amerykach.
- Zdecydowaliśmy się anulować kontrakty na te statki - powiedział Antonio Silvino, szef Transpetro, spółki córki Petrobasu.
Dodatkowo armator może anulowac już rozpoczętą w Rio de Janeiro budowę trzech kolejnych jednostek. Powodem są problemy finansowe brazylijskiego przewoźnika.
Decyzje o anulowaniu kontraktów oznaczają ostateczny koniec programu PROMFEF wprowadzonego przez poprzedniego prezydenta Brazylii Luiza Inacio Lula da Silvy. Zakładał on wsparcie rodzimych stoczni poprzez zamówienia od Petrobasu, który wtedy przeżywał swój rozkwit. Teraz jednak już ponad jedna trzecia powstałych w ramach tego projektu kontraktów na nowe jednostki została anulowana.
Początki programu zapowiadały się jednak dobrze - dzięki dużym zamówieniom brayzlijskie stocznie się rozbudowały i powstały nowe zakłady. Niedługo potem wybuchła jednak afera korupcyjna, która ujawniła, że ceny tych kontraktów były zawyżone poprzez łapówki. Dodatkowo brazylijskie stocznie nie oddawały statków w terminie i oferowały niekonkurencyjne ceny.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"