PMK
Chiński gigant przemysłu stoczniowego China State Shipbuilding Corporation (CSSC) wygrał kontrakt na budowę dwunastu tankowców dwupaliwowych.
Zamówienie zostało zarezerwowane przez Bank of Communications Financial Leasing (Bocomm Leasing), który zabezpieczył czartery nowych jednostek dla koncernu Shell.
Shell będzie czarterować tankowce LR2 o nośności 120 000 ton przez siedem lat od ich dostawy.
Inwestycja warta jest 4,6 miliarda juanów (657 milionów dolarów) i przychodzi w bardzo trudnym momencie dla sektora stoczniowego, który odnotował spadek zamówień z powodu pandemii koronawirusa.
Cztery statki z partii zostaną zbudowane przez podspółkę CSSC Waigaoqiao Shipbuilding, a pozostałe 8 przez Guangzhou Shipbuilding International.
Statki zostaną zbudowane na podstawie zoptymalizowanego projektu dwupaliwowego tankowca LRII napędzanego LNG, opracowanego przez dwóch stoczniowców, i przekroczą normę emisji IMO TIER III. Jednostki mają być ukończone i dostarczone w 2023 roku.
Ceremonia podpisania odbyła się w trzech różnych miejscach jednocześnie i została przeprowadzona cyfrowo. Sygnatariuszami byli China Shipbuilding Trading, Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding, Guangzhou Shipyard International i Bank of Communications Financial Leasing.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"