pc
Stocznia CRIST rozpoczyna prace produkcyjne nad budową w części wyposażonego kablowca dla francuskiego armatora (Nexans Subsea Operations) – w poniedziałek odbyło się pierwsze cięcie blach na jednostkę.
Kablowiec Nexans Aurora, z systemem pozycjonowania dynamicznego klasy DP3, powstanie według projektu ST-297 CLV (Cable Laying Vessel) z okrętowego biura projektowo-konsultingowego Skipsteknisk z Alesund. Statek będzie przystosowany do pracy w trudnych warunkach pogodowych, przy jednoczesnym zachowaniu wysokich zdolności manewrowych i utrzymywaniu pozycji.
– NB 314 „Nexans Aurora” to kolejny, po NB 312 „National Geographic Endurance” czy NB 311 „Color Hybrid”, projekt, który powstanie w CRIST dzięki współpracy z naszymi norweskimi partnerami ze stoczni Ulstein – mówi Tomasz Wrzask, PR & Marketing Manager CRIST.
Zaawansowana jednostka o długości 149,9 m, szerokości 31 m i nośności 17 000 t pomieści na pokładzie 90-osobową załogę. Będzie przystosowana do układania kabli energetycznych, w tym układania kabli w wiązkach, ich łączenia, naprawy i ochrony. Dodatkowym wyposażeniem będzie kosz na kabel światłowodowy o ładowności 450 t.
W części wyposażona jednostka będzie budowana w stoczni CRIST, ostatnie prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein, natomiast odbiorcą finalnym jest firma Nexans z Francji. Główną działalnością firmy są zaawansowane rozwiązania w zakresie okablowania i łączności. Mając ponad 120 lat doświadczenia, Nexans zatrudnia obecnie ponad 26 000 osób.
Stocznia CRIST jest obecnie jedną z największych polskich stoczni. W trakcie dwudziestodziewięcioletniej działalności CRIST osiągnął pozycję jednego z czołowych producentów wyspecjalizowanego sprzętu stoczniowego w segmentach urządzeń hydrotechnicznych oraz jednostek pływających dla największych światowych odbiorców. Jakość świadczonych usług oraz potencjał produkcyjny CRIST znajduje coraz większe uznanie u armatorów, czego doskonałym dowodem są kolejne kontrakty wypełniające portfel zamówień do końca 2019 roku. Stocznia koncentruje swój rozwój wokół budowy specjalistycznych statków i konstrukcji dla przemysłu morskiego.
Nexans Aurora w liczbach:
Planowy termin realizacji: wiosna 2020 r.
Długość jednostki: 149,9 m
Szerokość jednostki: 31 m
Masa całkowita: 17 tys. t
Załoga: 90 osób
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"