Cosco Holdings, chińska firma zarządzana przez państwo, ogłosiła pozbycie się 17 statków, których łączny tonaż wynosi 919,853 dwt.
W okresie od września do grudnia 2014 roku armator sprzedał na złom 4 kontenerowce oraz 13 masowców, za co do jego kieszeni trafiło 51,2 mln dolarów.
Odniesione straty zostaną skompensowane armatorowi przez rząd chiński z nawiązką. Przeznaczył on bowiem zadośćuczynienie za zniszczenie starych statków oraz zamówienie nowych jednostek oscylujące w granicach 224,8 mln dolarów.
Cosco podkreśla, że jest to część planu odnowienia floty, która ma na celu zwiększenie jej wydajności oraz przystosowanie jej do przepisów związanych z ochroną środowiska.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"