Paweł Kuś
Dziś (02.06) o godzinie 12 w stoczni Remontowa Shipbuilding odbyła się wyjątkowa uroczystość chrztu dwóch nowoczesnych promów pasażersko – samochodowych budowanych dla największego przewoźnika promowego w Ameryce Północnej - BC Ferries.
Kontrakt realizowany jest w wyniku rozstrzygnięcia przetargu ogłoszonego przez Armatora w 2014 roku.
- Nasze niekwestionowane doświadczenie w budowie promów z napędem gazowym oraz dobra reputacja jaką cieszymy wśród Armatorów na całym świcie pozwoliły pokonać konkurencyjne stocznie z Norwegii, Niemiec, Kanady i Turcji - mówił Andrzej Wojtkiewicz, prezes stoczni Remontowa Shipbuilding.
Kontrakt na budowę trzech promów obejmuje projekt, budowę, wyposażenie, przeprowadzenie kompletnego programu prób, a także dostawę statków do portu macierzystego. Budowane przez Remontową Shipbuilding promy zastąpią wycofywane z użytku blisko 50-letnie jednostki. Co więcej, będą to pierwsze statki we flocie armatora wykorzystujące silniki Dual Fuel, które umożliwiają pracę zarówno w trybie Diesel, jak i LNG. Promy będą zabierać na pokład 150 samochodów osobowych oraz 600 pasażerów.
Matkami chrzestnymi obu promów zostaną długoletnie pracownice BC Ferries, które po symbolicznym rozbiciu butelki szampana nadały jednostkom imiona: Salish Eagle i Salish Raven. Nazwy obu promów Orzeł i Kruk poprzedzone są słowem Salish nawiązującym do rejonu eksploatacji promów – Morza Salish.
Statki budowane są według projektu biura Remontowa Marine Design & Consulting należącego do Holdingu Remontowa. Spełniać będą zarówno wymogi klasyfikatora tj. Lloyd’s Register, pod którego nadzorem są budowane oraz administracji rządowej tj. Transport Canada.
Główne parametry statków
Długość całkowita – 107,20 m
Szerokość maks. – 24,00 m
Wysokość do pokładu głównego – 6,60 m
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"