PMK
China Merchants Energy Shipping (CMES) zakontraktował cztery tankowce VLCC nowej generacji. Zamówienie o wartości 331,8 mln dolarów otrzymała chińska stocznia Dalian Shipbuilding Industry.
Statki o nośności 307 tys. dwt wyposażone w funkcje oszczędzania energii i technologie przyjazne dla środowiska.
- To zamówienie jest zgodne ze strategią rozwoju firmy i potrzebą optymalizacji struktury floty firmy - czytamy w oświadczeniu CMES.
Inwestując w odmładzanie floty, CMES ma nadzieję zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku globalnym i zwiększyć swój udział w rynku. Statki mają kolejno wejść do służby od sierpnia 2021 do lipca 2022 roku.
Dzienne zarobki tankowców VLCC, największych statków na rynku, wzrosną do 51 000 dolarów w przyszłym roku, zgodnie z ankietą 11 analityków przeprowadzoną przez Bloomberg w tym miesiącu. Ich szacunki są o 20% wyższe niż w sierpniu.
Popyt na VLCC wzrośnie w przyszłym roku o 5,7%, co według Clarksona jest jedną z największych ekspansji od lat. Według Arctic Securities zdrowy popyt na ropę będzie sprzyjał przepływom przez Atlantyk, a większy eksport zanotowany będzie także w USA, Brazylii i Norwegii.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"