PMK
China Development Bank Financial Leasing (CDB) podpisał umowy z trzema rodzimymi producentami statków na zakup ośmiu masowców o nośności 210 000 ton.
Dwa statki mają zostać zbudowane przez Qingdao Beihai Shipbuilding Heavy Industry, podczas gdy Yangzhou COSCO Shipping Heavy Industry i Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding zbudowałyby po trzy masowce każdy.
CDB powiedział, że nowe jednostki będą kosztować 417,6 mln USD. Zakup zostanie sfinansowany ze środków własnych spółki, funduszy emisji obligacji, które można połączyć z pożyczkami komercyjnymi.
Oczekuje się, że statki zostaną dostarczone w 2021 i 2022 roku.
CDB planuje wydzierżawić statki w momencie dostawy do nieujawnionej strony trzeciej w formie długoterminowego czarteru. Przejęcie jest zgodne ze strategią CDB polegającą na zwiększeniu przychodów z leasingu operacyjnego.
Podobnie duża umowa dotycząca budowy statków została podpisana w zeszłym miesiącu. CDB zakupiło wtedy osiem masowców o nośności 63 tys. dwt. Jednostki zbuduje New Ocean Shipbuilding w Jiangsu za łączną kwotę 188,9 miliona dolarów.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"