PMK
Francuska stocznia Chantiers de l'Atlantique, zajmujący się głównie budową statków wycieczkowych, prowadzi obecnie rozmowy ze związkami o częściowym wznowieniu działalności produkcyjnej od 27 kwietnia.
Wznowienie pracy obejmowałoby działalność produkcyjną na statkach, a także w warsztatach, i byłaby przeprowadzana na zasadzie dobrowolności, poinformowało francuskie CGT Saint Nazaire (CGT).
Stocznia dąży do przywrócenia pełnej eksploatacji 11 maja, co zbiegło się w czasie ze stopniowym zniesieniem środków ograniczających COVID-19 nałożonych przez rząd francuski.
Wznowienie pracy zależy od zapewnienia wymaganego sprzętu ochrony osobistej dla pracowników oraz utrzymania wysokiego poziomu higieny w celu zapewnienia bezpieczeństwa. Związki domagają się również wypłaty pracownikom pełnych pensji.
Produkcja w stoczni zatrudniającej tysiące pracowników została zawieszona 20 marca na podstawie wniosku związku o zamknięciu zakładu, zapobiegając tym samym masowej infekcji pracowników i dostawców.
Po zawieszeniu działalności Unia Europejska zatrzymała proces przejęcia zakładu przez włoskie Fincantieri, w związku z opóźnieniami w dostarczaniu informacji z powodu pandemii COVID-19.
Organ nadzoru antymonopolowego wszczął dochodzenie w sprawie fuzji w 2019 roku, powołując się na obawy, że połączenie może wpłynąć na konkurencję na globalnym rynku stoczniowym.
Brytyjska minister obrony otwiera zakład okrętów podwodnych Babcock w Plymouth
Svitzer składa zamówienie na pierwszy na świecie holownik metanolowy z napędem akumulatorowo-elektrycznym
US Navy podpisuje kontrakt na osiem nowych zbiornikowców typu John Lewis
Wärtsilä i Royal Caribbean podpisują umowę serwisową celem przyspieszenia realizacji zrównoważonego rozwoju
Konosament – rola kapitana w wystawieniu (i zaklauzowaniu) konosamentu
W stoczni Fincantieri odbyły się trzy ważne wydarzenia w związku z budową statków dla MSC