PMK
Carnival Corporation podpisała kontakt z włoską stocznią Fincantieri na budowę nowego wycieczkowca dla swojej marki żeglugowej Cunard. Jednostka ma być gotowa w 2022 roku.
Nowy wycieczkowiec dołączy do obecnych Queen Mary 2, Queen Victoria i Queen Elizabeth na elitarnej marce żeglugowej Cunard. Będzie to pierwszy raz od 1998 roku, gdy ta luksusowa linia wycieczkowa będzie miała 4 wycieczkowce do dyspozycji.
To zamówienie stanowi już 18 kontrakt na nowy wycieczkowiec, które mają powstać między 2018 i 2022 rokiem. W tym znajduje się 7 wycieczkowców napędzanych LNG, które powstaną w stoczni Meyer Werft i Meyer Turku.
Carnival Corporation to brytyjsko-amerykańsko-panamskie przedsiębiorstwo, będące armatorem statków wycieczkowych. W skład firmy wchodzi jedenaście odrębnych linii wycieczkowych, które łącznie operują flotą składająca się z 96 statków: Carnival Cruise Line, Holland America Line, Princess Cruises, Seabourn, AIDA Cruises, Costa Cruises, Cunard, P&O Cruises and P&O Cruises. Nie wiadomo jeszcze, które z nich, będą obsługiwać nowe statki.
Większość armatorów wycieczkowych przewiduje bardzo dobry rok 2017. Cruise Lines International Association’s (CLIA), zrzeszającą linie wycieczkowe, wyliczyła, że w przyszłym roku wycieczkowce zabiorą w rejs oko 25,3 mln pasażerów. Biorąc pod uwagę, że 10 lat temu ten wynik wyniósł tylko 15,8 mln pasażerów, widać stały wzrost w tej branży.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"