jk
Opozycja krytykuje plany rządu dotyczące budowy promów w Szczecinie. Joachim Brudziński, wicemarszałek Sejmu, w rozmowie z Radiem Szczecin zapewnił, że to bzdura, w proces projektowania zaangażowane są renomowane i prestiżowe biura projektowe – poinformowało Radio Szczecin.
Jest absolutną bzdurą i kłamstwem, że ten prom nie ma projektu, koncepcji ekonomicznej. Są projekty promu, adaptacja projektu promu "Piast", który został przygotowany w 2007 roku. W proces projektowania zaangażowane są renomowane i prestiżowe biura projektowe ze Szczecina – skomentował Brudziński na antenie radia.
„Niedawno w lokalnej Gazecie Wyborczej ukazał się list Rafała Zahorskiego - przedsiębiorcy branży morskiej, związanego także przez jakiś czas z partią .Nowoczesna - który określił plany budowy promów jako 'absurd i polityczną megalomanię'. Krytycznie wypowiadali się także działacze parlamentarnej opozycji” - czytamy na stronie radia.
Przypomnijmy, że położenie stępki pod budowę promu dla PŻB miało miejsce pod koniec czerwca. Prom dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej wybuduje Morska Stocznia Remontowa Gryfia. Prom będzie miał długość 202,4 m i szerokość 30,8 m. Przy zanurzeniu projektowym (6,3 m) będzie osiągał prędkość 18 węzłów. Nowa jednostka pomieści na swoim pokładzie siedemdziesięcioosobową załogę oraz 400 pasażerów. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom będzie statkiem nowoczesnym, spełniającym wysokie normy ekologiczne. Ro-Pax zostanie wyposażony w napęd spalinowo-elektryczny, a głównym paliwem wykorzystywanym przez prom będzie ciekły gaz naturalny (LNG).
Zgodnie z przyjętym harmonogramem, pierwsze prace budowlane stocznia rozpocznie na przełomie 2017 i 2018 r. Następnie w czerwcu 2018 r. ruszą prace na pochylni. Wodowanie jednostki planowane jest na rok 2019, a przekazanie armatorowi – na rok 2020.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"