MN
Działający w Azerbejdżanie armator poinformował o podpisanie kontraktu na budowę dwóch nowych promów pasażersko-towarowych. Wartość kontaktu opiewa na ok. 80 milionów dolarów.
Azerbaijan Caspian Shipping jest jednym z czołowych armatorów działających w obrębie Morza Kaspijskiego. Firma regularnie inwestuje znaczące środki w rozwój swojej floty (kontrakty na nowe statki oraz modernizacja już istniejących), by podtrzymać wiodącą rolę w tym regionie. Przewoźnik podjął właśnie decyzję o budowie dwóch nowych promów typu ro-pax.
Każdy z nowych promów będzie mógł przyjąć na pokład 100 pasażerów. Jak jednak zaznacza armator, ich głównym zadaniem będzie transport towarowy. Znajdzie się tam miejsce dla cystern, wagonów kolejowych, a także pojazdów ciężarowych.
Nowe promy zostały zaprojektowane przez ukraińskie biuro Marine Engineering, a ich budową zajmą się zakłady Baku Shipyard. Zgodnie z planem, choć podmiotem zamawiającym nowe promy jest Azerbaijan Caspian Shipping, to część inwestycji zostanie sfinansowana przez azerski rząd. Według przewidywań, nowe promy powinny zostać dostarczone odbiorcy w ciągu 2-3 lat.
W tej chwili flota Azerbaijan Caspian Shipping składa się z 98 statków. 15 z nich to promy towarowe. Przedsiębiorstwo powstałe w 2013 r. z połączenia dwóch dużych działających w Azerbejdżanie firm transportowych pozostaje bardzo ważnym ogniwem dla Euro-kaukasko-azjatyckiego Korytarza Transportowego (TRACECA).
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"