pc
Trawler pelagiczny Antares przekazany armatorowi. Uroczystość chrztu i przekazania jednostki odbyła się 1 grudnia w stoczni Simek AS w Flekkefjord. Sekcje na jego budowę dostarczyły trzy polskie firmy: Marine Projects, Vistal Gdynia i Safe.
Marine Projects i Vistal Gdynia zbudowały po dwa bloki kadłuba. Piąty blok dostarczyła stocznia Safe z Gdańska.
Armatorem statku jest Antares Fishing Company. Ltd. z Whalsay na Szetlandach. Antares ma 75,4 m długości oraz 15 m szerokości. Wyposażony jest w 12-cylindrowy silnik główny Wärtsilä 12V32 o mocy 6 600 kW, a jego prędkość to ok. 16 węzłów. Pakiet systemu napędowego z silnikiem głównym, śrubą nastawną i przekładnią redukcyjną PTO/PTI został dostarczony przez firmę Wärtsilä.
Na trawlerze zainstalowanych zostało 12 chłodzonych zbiorników wody morskiej na żywą rybę o łącznej pojemności ok. 2 400 m3. Może pracować na nim do 16 członków załogi, rozmieszczonych w 14 kabinach.
Trawler pelagiczny został zaprojektowany przez biuro projektowo-konsultingowe Skipsteknisk z Ålesund. To projekt „skrojony na miarę”, specjalnie pod wymagania brytyjskiego armatora.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"