dk
Gdańska stocznia Aluship Technology dostarczy aluminiową nadbudówkę przeznaczoną dla superjachtu budowanego przez holenderskie przedsiębiorstwo Oceanco.
Konstrukcja którą wyprodukuje gdańska firma jest przeznaczona dla megajachtu Oceanco Y719.
Jednostka ta ma mierzyć 105 metrów długości, 17 metrów szerokości oraz posiadać 5 metrowe zanurzenie. Maksymalna prędkość zapewniana przez cztery silniki wysokopreżne produkcji zakładów MTU wynosić będzie 18,5 węzła. Siłownia zostanie zaprojektowana zgodnie z najnowszymi trendami dotyczącymi redukcji emisji spalin jak też zmniejszenia zużycia paliwa.
Poza przestrzenią przeznaczoną dla właściciela jacht ma mieć możliwość zaokrętowania 20 osób w 4 kabinach VIP i 6 kabinach podwójnych. Do dyspozycji gości pozostawać będzie basen, jaccuzi czy marina z kilkoma małymi jednostkami pływającymi. Jednostka będzie posiadać też zlokalizowane w cześci dziobowej lądowisko dla śmigłowców. Za bezpieczną żeglugę oraz opiekę nad gośćmi odpowiadać będzie załoga składająca się z 32 osób.
Konstrukcja nadbudówki dla jachtu ma się rozpocząć w lutym 2018 roku i potrwać około rok. Będzie to już kolejne tego typu zamówienie ze strony Oceanco, obydwie firmy współpracują bowiem ze sobą od lat. Dotychczas Aluship Technology dostarczyło już kilkadziesiąt nadbudówek na produkowane przez holendrów megajachty.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"