PMK
Towarzystwo klasyfikacyjne American Bureau of Shipping (ABS) planuje nadać klasę pierwszej jednostce "trójpaliwowej".
Chodzi o dwa statki do zaopatrzenia platform offshore, należące do armatora Harvey Gulf International Marine. Napęd jednostki będzie hybrydowy, zasilany akumulatorami i systemem konwersji paliwa.
Instalacja baterii o mocy 1,450 kW ma zmniejszyć emisję spalin, zużycie paliwa i poziom hałasu statków. Oczekuje się, że ogólne oszczędności kosztów paliwa będą w przedziale od 10 do 20 procent.
ABS podał, że pojemność baterii wystarczy jednostkom do wejścia i wyjścia z portu przy zasilaniu energią elektryczną, co zmniejszyłoby poziom hałasu i zanieczyszczenia na obszarze portu.
- Projekt skutecznie stworzy trójpaliwowe statki o znacznym potencjale zmniejszenia zużycia paliwa i emisji - powiedział Matt Tremblay, starszy wiceprezes ABS ds. globalnego offshore.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"