pc
Południowokoreański rząd chce zamówić 140 statków napędzanych LNG – poinformowała koreańska agencja prasowa Yonhap. Na ten cel zostanie przeznaczonych 1,7 bln wonów pomocy publicznej, czyli ok. 1,5 mld dolarów. Jednostki do 2025 r. mają być budowane w lokalnych stoczniach.
Jak poinformował Yoon Sung-hyuck, szef Ministerstwa Handlu, Przemysłu i Energii odpowiadający za południowokoreański przemysł stoczniowy i offshore, aby krajowe małe i średnie stocznie mogły konkurować z rywalami z Chin i z Japonii, muszą być pierwsze na rynku budowy jednostek przyjaznych dla środowiska.
Do 2025 r. Korea Południowa chce zainwestować w sektor cały LNG 2,5 mld dolarów. Jak informuje themeditelegraph.com, główne stocznie w kraju: Hyundai, Samsung oraz DSME, już wcześniej otrzymały rządowe wsparcie, co przełożyło się na większa liczbę zamówień. Teraz z pomocy rządu powinny skorzystać głównie małe i średnie przedsiębiorstwa stoczniowe.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"