jk
DNV GL oraz Hapag-Lloyd Cruises dokonały zmian konstrukcyjnych w kadłubach dwóch statków pasażerskich, co spowodowało roczne oszczędności na paliwie o więcej niż dziesięć procent. Jednostki będą miały najwyższą klasę lodową dla statków pasażerskich, poziom zużycia paliwa ma ogromne znaczenie ekonomiczne.
Statki ekspedycyjne HANSEATIC nature oraz HANSEATIC inspiration powstaną w stoczni Vard w Rumunii i Norwegii. Eksperci DNV GL zbadali ponad 100 000 zmian kształtu kadłuba. W efekcie udostępnili Hapag-Lloyd Cruises i Vard możliwości technicznie różnych kadłubów oraz opracowali analizę tego, w jaki sposób kształt kadłuba, ogólny układ i stabilność wpływają na zużycie paliwa.
Efektywność kształtu kadłuba została zoptymalizowana w ramach określonego zestawu ograniczeń. Przeanalizowano kolejne 10 000 projektów kadłuba, najefektywniejszy kształt poddano obliczeniowej mechanice płynów (CFD). Rufa została zoptymalizowana pod kątem komfortu pasażerów, minimalizując wpływ uderzenia fal.
HANSEATIC nature oraz HANSEATIC inspiration mają wejść do służby w 2019 roku.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"