mk
Stocznia Remontowa Nauta po raz kolejny będzie montować skruber do odsiarczania spalin na promie typu Ro-Pax. Dziś (20.12) w suchym doku SDI została zadokowana jednostka Peter Pan, należąca do niemieckiego armatora – firmy TT-Line.
Na luksusowym promie, o długości 191 m i szerokości prawie 30 m zostanie zainstalowany skruber włoskiej firmy Ecospray Technologies. Podczas realizacji projektu niezbędny będzie demontaż, a następnie ponowny montaż kominów oraz instalacja nowej skrzyni kingstonowej.
Poza montażem urządzenia do odsiarczania spalin, na statku zostanie wykonany remont dokowy, który będzie obejmował między innymi prace malarskie na kadłubie i pokładach samochodowych oraz prace rurarskie i elektryczne.
W ubiegłym roku Nauta zamontowała podobne urządzenia łącznie na siedmiu promach pływających w barwach fińskiego armatora – Finnlines. Dotychczas Nauta montowała skrubery produkowane przez uznanych dostawców, takich jak: Wartsila, Alfa Laval Ecospray.
Peter Pan to jeden z luksusowych promów TT-Line, operujących pomiędzy Trelleborgiem (Szwecja), a Travermünde (Niemcy). Wybudowany został w 2001 r. Na pokładzie promu podróżować może 744 pasażerów, którzy mogą korzystać z takich udogodnień, jak restauracja, sale klubowe, sale zabaw dla dzieci czy sala kinowa. Peter Pan posiada także 2600 m linii ładunkowej i może przewozić 174 naczepy.
***
Stocznia Remontowa Nauta może poszczycić się dziewięćdziesięcioletnią obecnością na rynku oraz uznaniem armatorów i firm z branży morskiej. Wykonuje zarówno standardowe prace remontowe na statkach różnych typów i rozmiarów, jak też skomplikowane konwersje i przebudowy jednostek pływających. Trzy lata temu Stocznia Nauta powróciła na rynek nowych budów i wyspecjalizowała się w budowie średniej wielkości statków rybackich, specjalistycznych i badawczych. Współpracując z Marynarką Wojenną RP, Stocznia Nauta wykonuje także remonty i modernizacje okrętów wojennych. Stocznia Remontowa Nauta posiada rozległe zaplecze techniczne – zakład przy ulicy Czechosłowackiej w Gdyni z dostępem do dwóch suchych doków pozwala obsługiwać nawet największe statki, wpływające na Bałtyk, a infrastruktura Zakładu Nowych Budów w Gdańsku dostosowana jest do budowy nowoczesnych jednostek.
MARS Shipyards & Offshore jest zintegrowaną rynkowo grupą spółek, której działalność opiera się na czterech obszarach – remontach i konwersjach statków, produkcji offshore, nowych budowach i produkcji specjalnej. Spółki z grupy mają doświadczenie we wszystkich tych obszarach, dzięki czemu nawzajem uzupełniają swoje kompetencje, oferując zróżnicowane produkty i usługi. Grupę tworzą cztery spółki Energomontaż-Północ Gdynia, Energop, MSR Gryfia i Stocznia Remontowa Nauta. Ponadto Fundusz Inwestycyjny MARS posiada udziały w spółkach CRIST oraz ST3 Offshore, które ściśle współpracują z grupą, w ramach wspólnego wykorzystania technologii i potencjału produkcyjnego.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"