Z Gdyni został odholowany 12 września br. element przyszłego kadłuba statku pasażerskiego o roboczej nazwie X-34. Docelowo ma trafić do francuskiej stoczni Chantiers de l’ Atlantique, gdzie stanie zostanie połączony z pozostałymi elementami i doposażony.
Megablok X-34 to już ósmy projekt wykonany w ramach długoletniej współpracy z jedną z największych stoczni na świecie budującej szeroką gamę statków handlowych, morskich oraz pasażerskich. Część zbudowana w stoczni Crist po połączeniu we francuskiej stoczni będzie gotowa do użytku. Crist wykonał pełne wyposażenie projektu w urządzenia oraz instalacje: rurociągowe, wentylacyjne, elektryczne oraz izolacyjne. Całkowicie wyposażone w urządzenia oraz instalacje zostały również pomieszczenia pralni. Wykonano także pełen zakres prac malarskich.
Część X-34 wykonana w gdyńskiej stoczni to megablok o całkowitej długości ponad 133 metrów i masie około 8 000 ton. Wodowanie jednostki odbyło się pięć dni przed jej odholowaniem do klienta. Do miejsca przeznaczenia ma przybyć za dwa tygodnie, pod koniec września.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy