29 września Stocznia Safe położyła stępkę pod jednostkę Shoalbuster 2711 ICE, budowaną wspólnie z Damen dla Fairplay Towage.
Shoalbuster 2711 to sprawdzony projekt z portfolio łodzi roboczych Damen. Stocznia Safe już pracowała nad tego typu jednostkami, jednak teraz po raz pierwszy wykona taką łódź roboczą w całości. Shoalbuster 2711 ICE zamówiony przez polską firmę Fariplay Towage będzie dostosowany do wymogów klienta – ma pracować na Bałtyku i Morzu Północnym, gdzie będzie wykorzystywany m.in. w operacjach na farmach wiatrowych. Kluczowe jest, by mógł być wykorzystywany przez cały rok.
– Pewną zmianą jest to, że do poprzednich Shoalbusterów, które budowaliśmy, dodana jest klasa lodowa – mówi Andrzej Łuczak, dyrektor techniczno-handlowy stoczni Safe. – Jednostka jest budowana pod nadzorem francuskiego towarzystwa klasyfikacyjnego Bureau Veritas – dodaje.
Zgodnie z harmonogramem prac, wodowanie statku odbędzie się na przełomie stycznia i lutego przyszłego roku, zaś na lato zaplanowane zostało przekazanie statku klientowi.
Jednostki typu Shoalbuster 2711 to niewielkie łodzie robocze, charakteryzujące się niskim zanurzeniem i wysoką ładownością. Mierzą około 27 metrów.
W stoczni Safe wcześniej produkowane były częściowo wyposażone holowniki z serii Shoalbuster. W 2020 stocznia zwodowała Shoalbuster 3514, który został nazwany Brutus. Statek trafił do holenderskiej firmy Herman Senior, operatora holowników i jednostek dedykowanych sektorowi offshore. Rok wcześniej, w 2019, w Safe powstał częściowo wyposażony Shoalbuster 3209. Holownik miał 32 metry i jest przeznaczony do holowania, cumowania, pchania, obsługi kotwic i wsparcia prac pogłębiarskich, co jest możliwe dzięki dwóm silnikom Caterpillar o mocy 3500 koni mechanicznych.
O stoczni Safe
Safe Co LTD powstała w 1995 roku. Stocznia działa aktywnie w kraju i zagranicą. Współpracuje z kontrahentami z Francji, Niemiec, Holandii, Norwegii, Danii, Islandii. Zajmuje się m.in. budową w pełni wyposażonych statków, kadłubów, stalowych konstrukcji mostów, jak również konstrukcji dla przemysłu offshore, chemicznego oraz petrochemicznego.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy