Wodowanie statku Multicat 3313 YN571830 odbyło się w poniedziałek 20 czerwca w stoczni Safe. To pierwszy z serii trzech holowników budowanych w stoczni Safe dla holenderskiego klienta Damen Hardinxveld.
Kadłub budowany jest dla stoczni Damen Hardinxveld, typ to holownik, Multicat 3313 budowy YN 571830.
– Dokumentacja techniczna została wykonana i dostarczona przez Damena, natomiast model statku i dokumentacja robocza przez biuro projektowe Safe – mówi Andrzej Łuczak, dyrektor techniczno-handlowy stoczni Safe.
Kadłub statku jest częściowo wyposażony, m.in. w systemy rurociągów, zamontowano także kompletny układ napędowy. Na statku wykonano całkowitą konserwację.
– Na koniec czerwca holownik zostanie przekazany do klienta do końcowego wyposażenia. Statek był budowany pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego BV – dodaje Łuczak.
Stocznia Safe obecnie buduje jeszcze dwa siostrzane kadłuby, które zostaną dostarczone dla klienta do końca roku.
Podstawowe wymiary - holownik typ Multicat 3313, numer budowy 571830:
długość - 32,8 m
szerokość - 12,5 m
zanurzenie - 2,17 m
O stoczni Safe
Safe Co LTD powstała w 1995 roku. Stocznia działa aktywnie w kraju i zagranicą. Współpracuje z kontrahentami z Francji, Niemiec, Holandii, Norwegii, Danii, Islandii. Zajmuje się m.in. budową w pełni wyposażonych statków, kadłubów, stalowych konstrukcji mostów, jak również konstrukcji dla przemysłu offshore, chemicznego oraz petrochemicznego.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy