Spory ruch przy nabrzeżach Stoczni Remontowej Nauta w Gdyni. Nowym gościem jest kontenerowiec Pantonio, który przypłynął w celu przeprowadzenia szeregu prac konserwacyjnych i remontowych.
Pantonio (IMO: 9440576) to kontenerowiec niemieckiego armatora Pantonio Ship Management z Hamburga. Statek pływa pod flagą Portugalii, mierzy 130 metrów długości, a jego DWT wynosi 8153 ton. Jest w stanie przewozić 4690 TEU. Został zbudowany w 2007 roku w Sainty Yangzhou Shipbuilding w Chinach. Do Gdyni przypłynął po raz pierwszy.
– Pierwszy raz podpisaliśmy w tym roku kontrakt z tym armatorem –
mówi Marek Kostępski, Area Commercial Manager w Stoczni Remontowej
Nauta. – Posiada on flotę kilkunastu statków. Aktualnie staramy się
pozyskać nowe kontrakty od tego armatora, jest duża szansa na kolejne w
przyszłym roku. Liczymy na dobrą współpracę – dodaje.
– Ważną
kwestią jest konserwacja kadłuba, na całe szczęście dopisała nam pogoda
i firma malarska oraz stocznia wykonały dobrą robotę – opowiada Berndt
Luebcke, superintendent w Kontor 17 MPM, która zajmuje się zarządzaniem
statkiem z ramienia armatora. – Głównym zadaniem jest instalacja systemu
uzdatniania wód balastowych. To naprawdę czasochłonne i mamy nadzieję,
że będziemy gotowi na czas. Mamy też kilka napraw zbiorników, które
również pochłaniają dużo czasu.
Poza pracami
konserwacyjno-malarskimi kadłuba i montażem systemu uzdatniania wód
balastowych (BWTS) Pantonio przejdzie także inne roboty, m.in. przegląd i
ewentualną wymianę lub remont zaworów denno-zaburtowych, części maszyn i
urządzeń pokładowych i siłowni, silników głównych i pomocniczych,
kotłów, chłodnic rurowych i płaszczowych, prądnic, osprzętu
elektrycznego, aparatury kontrolno-pomiarowej, w końcu także wału
śrubowego i płetwy steru wraz z wymianą uszczelnień.
Jak podkreśla Luebcke, współpraca z Nautą przebiega pomyślnie, a prace idą bezproblemowo.
– Staramy się, by zachować jakość i dokładność przy przeprowadzaniu remontów statków – dodaje Marek Kostępski.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy