Największa prywatna stocznia w USA ogłosiła, że podpisała umowę nabycia producenta statków VT Halter Marine Inc. i sąsiedniej stoczni remontowej ST Engineering Halter Marine Offshore (STEHMO) od macierzystej firmy ST Engineering North America. Transakcja ma zostać zamknięta do końca 2022 roku.
W
ramach zakupy firma przejmie dwie stocznie w Pascagoula w USA i dwie
kolejne leżące na północ od tego miasta. Zostaną one
przemianowane na Bollinger Mississippi Shipbuilding i Bollinger
Mississippi Repair. Znajdują się nad Zatoką Meksykańską i oprócz
przestrzeni stoczniowej mieszczą biura korporacyjne, inżynieryjne,
produkcyjne, a także magazyny. W sumie Bollinger Shipyards nabyła
teren o wielkości 1,5 km2. Zakład jest w stanie wyprodukować
statki o wielkości Panamax z nośnością do 50 000 ton. Oprócz
zakupu infrastruktury przedsiębiorstwo przejęło trwające tam
programy, w tym Polar Security Cutter (PSC) dla Straży Wybrzeża USA
i program Auxiliary Personnel Lighter-Small (APL-S) dla marynarki
wojennej USA (US Navy). Biorąc pod uwagę bliskość istniejących
obiektów Bollingera, firma będzie w stanie wspierać te inwestycje,
zapewniając ich wydajność, nie martwiąc się ograniczeniami w
przepustowości stoczni względem ilości budowanych w nich statków
i okrętów.
Przedsiębiorstwo ST Engineering North America, które było dotychczasowym właścicieli stoczni, jest amerykańską filią singapurskiej międzynarodowej grupy ST Engineering, posiadającej specjalizacje w branży technologicznej, obronnej i inżynieryjnej.
- Od ponad 75 lat zapewniamy naszym klientom rządowym i komercyjnym najwyższej jakości wsparcie, wspierając też amerykański przemysł stoczniowy. Przejęcie VT Halter Marine i STEHMO ma strategiczne znaczenie, ponieważ dodatkowo wzmacnia naszą pozycję w przemyśle i amerykańskim sektorze obronnym. Rozszerza to nasze możliwości względem wprowadzania innowacyjnych rozwiązań, jakie dostarczamy naszym klientom. - podkreślił dyrektor generalny i prezes Bollinger Shipyards Ben Bordelon.
Zarząd firmy będzie wykorzystywał również istniejący zespół fachowców oraz infrastrukturę bieżących programów komercyjnych i rządowych. Bollinger jest zaangażowany w programy US Coast Guard Sentinel-Class Fast Response Cutter (FRC), Mine Countermeasures Unmanned Surface Vessel (MCM USV) oraz Salvage and Rescue Ships (T-ATS) dla US Navy. Realizuje też zlecenia w postaci budowy statku badawczego dla Narodowej Fundacji Nauki i Uniwersytetu Stanowego w Oregonie. Odpowiada też za powstanie nowoczesnego doku pływającego i wyrzutni pontonowej dla stoczni wojennej General Dynamics Electric Boat Division. Ponadto Bollinger uczestniczy w badaniach branżowych dla dwóch programów rządowych, w tym US Navy’s Large Unmanned Surface Vehicle (LUSV) i US Navy’s Light Amphibious Warship (LAW).
Planowane przedsięwzięcia oraz te realizowane są obecnie kluczowe dla rozwoju firmy. Ponadto w swojej polityce chce też utrzymać pozycję Zatoki Missisipi jako głównej bazy przemysłowej odpowiadającej za budowę okrętów dla US Navy.
Fot. Depositphotos
Straż Miejska będzie częściej patrolować okolice Portu Gdańsk
Huti nie odpuszczają statkom i okrętom. Kolejne ataki na Morzu Czerwonym i Zatoce Adeńskiej
Trwa operacja ratunkowa statku towarowego Ultra Galaxy w RPA
"Le Monde": Rheinmetall zyskuje historyczne kontrakty w związku z wojną na Ukrainie i naraża się Rosji
Według ukraińskich służb Rosja minuje port w Noworosyjsku
Rosyjski dron oberwał rybą. Kara za zadzieranie z ukraińskimi rybakami