Stena Bulk zaprezentowała dziś swoją koncepcję hybrydowego masowca InfinityMAX. Jest to projekt,który ma rzucić wyzwanie konwencjonalnemu myśleniu o wydajności i redukcji emisji dwutlenku węgla w żegludze.
Hybrydowy, napędzany wodorem, masowiec InfinityMAX, jest przeznaczony do przewozu w samowystarczalnych przedziałach zarówno ładunków suchych, jak i mokrych. Do wytwarzania całej energii elektrycznej potrzebnej w systemach wewnętrznych mają być wykorzystywane turbiny wiatrowe i panele słoneczne.
Koncepcja InfinityMAX obejmie również składane żagle skrzydłowe i kadłub inspirowany skórą rekina, co ma jeszcze bardziej zwiększyć wydajność. Chociaż statki będą miały załogę, Stena Bulk zaprojektowała InfinityMAX tak, aby jednostka była półautonomiczna i spełniała przyszłe zapotrzebowanie na wydajne operacje bez narażania bezpieczeństwa ludzi.
Projekt przewiduje, że niebawem przemysł żeglugowy będzie odgrywał kluczową rolę w zaopatrywaniu świata w energię odnawialną, chemikalia i materiały eksploatacyjne.
Jednym z podstawowych założeń projektowych jest stworzenie znormalizowanych i modułowych jednostek ładunkowych, które mogą przewozić ładunek suchy, płynny lub skroplone produkty gazowe (takie jak metan, wodór lub amoniak). Ładunek może być później umieszczany na holownikach poza terenem portu co sprzyja oszczędności czasu i unikaniu zatorów.
- To, co tutaj proponujemy, jest innowacyjne, prowokacyjne i radykalnie zmieniłoby sposób, w jaki myślimy o handlu masowym. Jesteśmy niezwykle dumni, że możemy zaprezentować nasz koncepcyjny projekt statku InfinityMAX, który naszym zdaniem przesuwa granice dla przyszłości naszej branży - powiedział Erik Hånell, prezes i dyrektor generalny, Stena Bulk.
W związku z tym, że coraz więcej podmiotów dąży do uzyskania neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 r., Stena Bulk dostrzega rosnące zapotrzebowanie na transport ładunków energetycznych, takich jak wodór, metanol, metan i amoniak. Również oleje jadalne i chemikalia oraz inne towary masowe będą miały rosnące zapotrzebowanie.
- Zastosowanie zaawansowanych technologii - w tym paliwa wodorowego i innych środków zwiększających wydajność - oznacza, że jest to koncepcja statku, która potwierdza naszą podstawową filozofię, zgodnie z którą innowacje są kluczem do sukcesu komercyjnego - powiedział Hånell - Będziemy nadal ściśle współpracować z naszymi partnerami w zakresie innowacji, aby zapewnić właściwy postęp, który sprawi, że koncepcja InfinityMAX stanie się rzeczywistością.
Według Stena Bulk, statek InfinityMAX mógłby wejść do służby między 2030 a 2035 rokiem.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy