Południowe Chiny dotknęła fala upałów, która odbija się na funkcjonowaniu przemysłu, w tym stoczni. Tamtejsze zakłady próbują modyfikować swoje grafiki, ale opóźnień nie uda się uniknąć.
Niektóre stocznie południowych Chin już ogłosiły, że z powodu siły wyższej zostały zmuszone do spowolnienia lub czasowego zaprzestania poszczególnych elementów produkcji. Wszystko z powodu fali upałów, która dokucza Chińczykom, a która – wedle zapowiedzi – może przeciągnąć się jeszcze około miesiąca. Temperatury przeszkadzają pracownikom, ale doprowadziły także do znacznego obniżenia poziomu rzek, co z kolei przełożyło się na znaczne zmniejszenie produkcji energii elektrycznej przy zwiększonym na nią popycie przez masowe używanie klimatyzatorów. Chiński rząd rozkazał „zostawić prąd ludziom” – potrzeby mieszkańców zostały przełożone ponad produkcję przemysłową, więc wiele zakładów wstrzymało lub ograniczyło pracę.
Podczas kiedy słupki rtęci w Chinach regularnie ostatnio przekraczają 40 stopni Celsjusza, w poszczególnych częściach produkcji stoczniowej jest jeszcze goręcej – otoczeni stalą pracownicy na niektórych pokładach relacjonują o temperaturach sięgających nawet 50 stopni i o rozgrzanych do 80 stopni stalowych elementach.
Stocznie próbują chronić swoje interesy, ogłosiły zatem wystąpienie siły wyższej. Nie wiadomo jednak jak bardzo wpłynie to na ich przychody i ewentualne odszkodowania w przypadku opóźnienia produkcji. Jednocześnie wystąpienie siły wyższej nie zwalnia stoczni z dołożenia starań, aby wszystkie terminy zostały otrzymane. Zakłady muszą udowodnić, że zrobiły wszystko, by nadrobić opóźnienia. Niektóre z nich zdecydowały się na zmiany grafików pracowników – dzień pracy zaczyna się wcześniej, jest przerwany na czas największych upałów, a następnie kontynuowany do późniejszych godzin mniej więcej od godziny 16 czasu miejscowego. Niektóre prace – te, w przypadku których było to możliwe – zostały przeniesione na godziny nocne. Wszystko to jednak wpływa na wzrost kosztów produkcji.
Fot. Depositphotos
USS Idaho zwodowany. To kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dla US Navy
W Chinach odbył się chrzest kolejnego kontenerowca dla CMA CGM napędzanego LNG
W stoczni koło Sankt Petersburga zwodowano trałowiec dla rosyjskiej Floty Północnej
Meyer Werft zbuduje cztery nowe statki, które dołączą do floty Disney Cruise Line
Stocznia CRIST rozpoczyna budowę bloków fregaty programu "Miecznik"
Program targów SMM Hamburg 2024