Masowiec Canada Steamship Lines MV Baie St. Paul jest pierwszym statkiem, który w tym roku przepłynął przez śluzę St. Lambert, rozpoczynając tym samym oficjalnie w poniedziałek, żeglugę na kluczowej, dwunarodowej drodze wodnej łączącej Wielkie Jeziora z Oceanem Atlantyckim.
Na wirtualnej ceremonii otwarcia obecny był Sekretarz Transportu USA Pete Buttigieg oraz kanadyjski minister transportu Omar Alghabra.
„Transport towarów torem wodnym zapewnia swobodny przepływ między Stanami Zjednoczonymi a Kanadą, jednocześnie zmniejszając emisje do atmosfery” – skomentował sekretarz Buttigieg.
„Po 62 latach funkcjonowania system Seaway pozostaje wzorem międzynarodowej współpracy i partnerstwa oraz pokazuje, jak możemy współpracować, aby sprostać wyzwaniom związanym ze zmianami klimatu” – dodał Pete Buttigieg.
Statek przepływający przez 15 śluz St. Lawrence Seaway z Montrealu do jeziora Erie przekroczy granicę między USA a Kanadą 27 razy. Droga wodna jest obsługiwana wspólnie przez US Great Lakes St. Lawrence Seaway Development Corporation, agencję federalną w ramach Departamentu Transportu Stanów Zjednoczonych oraz kanadyjską korporację non-profit, która obsługuje kanał w imieniu rządu kanadyjskiego The St. Lawrence Seaway Management Corporation.
„Komercyjna nawigacja w systemie Great Lakes St. Lawrence Seaway jest ekonomiczną podstawą gospodarki Stanów Zjednoczonych i Kanady. To ponad 237 000 miejsc pracy i 35 miliardów dolarów działalności gospodarczej w USA i Kanadzie jest rocznie wspieranych przez ruch różnych ładunków w systemie Great Lakes St. Lawrence Seaway” – oznajmił Craig H. Middlebrook, Zastępca Administratora Great Lakes St. Lawrence Seaway Development Corporation.
Tylko w 2020 roku przez tor wodny St. Lawrence Seaway przepłynęło około 38 milionów ton ładunków.
„Droga morska St. Lawrence Seaway jest kamieniem węgielnym gospodarczego sukcesu Kanady od ponad 60 lat, poprzez stworzenie tysięcy miejsc pracy dla klasy średniej i wygenerowanie ponad 9 miliardów dolarów dla kanadyjskiej gospodarki" – powiedział kanadyjski minister transportu Alghabra.
„To cenne partnerstwo i szlak handlowy odegrają kluczową rolę w naszych wysiłkach na rzecz odbudowy poprzez silne ożywienie gospodarcze” – skwitował.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”