St. Johns Ship Building, zakład w Palatka na Florydzie należący do Americraft Marine ogłosił dostarczenie Atlantic Resolute, pierwszej z dwóch jednostek Chartwell Ambitious-Class Crew Transfer Vessels (CTV) zgodnych z Jones Act, zamówionych przez Atlantic Wind Transfers. To trzecie dostarczenie CTV przez St. Johns Ship Building w ciągu sześciu miesięcy, co potwierdza ich zdolność do budowy różnorodnych jednostek zaprojektowanych przez Incat i Chartwell.
- Jesteśmy zadowoleni z dodania Atlantic Resolute do rosnącej listy CTV zbudowanych przez St. Johns Ship Building. Ukończenie i dostarczenie tej jednostki stanowi przykład wszechstronności naszej stoczni i zaangażowania naszych wykwalifikowanych pracowników - powiedział Joe Rella, prezes St. Johns Ship Building.
W ciągu ostatnich dwóch lat St. Johns Ship Building przeszła znaczną transformację, modernizując swoje możliwości i inwestując w nowe talenty, co umożliwiło efektywną produkcję wielu jednostek jednocześnie. Po przejęciu przez Americraft Marine w 2022 roku, St. Johns stała się częścią globalnej sieci Libra Group, działającej w prawie 60 krajach.
St. Johns Ship Building angażuje się w dostarczanie innowacyjnych jednostek, wspierając zrównoważony rozwój poprzez produkcję CTV, kluczowych dla obsługi turbin wiatrowych na morzu. Te specjalistyczne jednostki wspierają przyszłe wykorzystanie nowoczesnych, bezzałogowych statków morskich oraz barek zbierających dane do zwiększenia efektywności energetycznej i transportowej.
Biednemu zawsze wiatr w oczy. Energetyka wiatrowa coraz silniejsza, ale w Polsce na pół gwizdka
Ørsted pomyślnie testuje nową technologię instalacji monopali
Polenergia chce pozyskać miliard złotych z Zielonych Obligacji
PSEW w Senacie o potrzebach sektora offshore wind
MKiŚ: jesienią nowelizacja ustawy o morskich farmach wiatrowych
Polski Pawilon Energetyki Wiatrowej na WindEnergy w Hamburgu ponownie pod przewodnictwem PSEW