W zeszłym miesiącu podczas dorocznego Damen Maritime Festival w Holandii, Sri Lanka Shipping Company, spółka zależna Advantis Group, i Damen Shipyards podpisały umowę na dostawę dwóch nowych holowników ASD Tug 2312. Jest to pierwszy raz, kiedy obie organizacje prowadzą wspólne interesy, a statki są już budowane w stoczni Damen Song Cam w Wietnamie.
Sri Lanka Shipping Company wybrała ASD Tug 2312 ze względu na jego wyjątkową wydajność jako najbardziej wszechstronnego statku w swojej klasie. Ma zaledwie 23 metry długości, a jego uciąg na palu wynosi do 70 ton, podczas gdy opatentowany skeg Twin Fin i dwa pędniki azymutalne zapewniają doskonałą manewrowość. Sri Lanka Shipping Company zdecydowała się również na system zdalnego monitorowania Triton firmy Damen na obu statkach. Dostarczają one szerokiego zakresu informacji o wydajności w czasie rzeczywistym, w tym o zużyciu paliwa i emisji dwutlenku węgla, zarówno zespołowi na lądzie, jak i załodze statku.
Statki zostaną dostarczone w połowie 2024 roku, ponieważ są już w trakcie budowy w stoczni Damen Song Cam w Wietnamie. Wynika to z polityki Damen polegającej na seryjnym budowaniu najlepiej sprzedających się statków, aby zminimalizować czas dostawy. Dołączą one do istniejących trzech holowników do obsługi kotwic oraz holowników portowych i będą stanowić znaczący wzrost możliwości. Będą one działać głównie w regionach Azji Południowej i Południowo-Wschodniej.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy