Firma Spliethoff potwierdziła odbiór pierwszego z dwóch zamówionych statków Spliethoff DP2 typu B. Nowy offshore supply vessel nosi nazwę Brouwersgracht.
Brouwersgracht został zbudowany w stoczni Fuzhou Mawei z myślą o pracach przy budowie morskich farm wiatrowych, dlatego dostosowany został do transportu i instalacji monopali. Pomogą mu w tym dwa dźwigi Huisman 500 mt Heavy Lift Mast. Statek wyposażony jest też w specjalną, demontowaną automatyczną suwnicę bramową do obsługi załadunku monopali.
Jednostka charakteryzuje się nośnością 12 500 ton i pokładem o powierzchni operacyjnej ok. 5900 metrów kwadratowych. Pod pokładem znajduje się spora ładownia. Długość całkowita statku to 141 metry, a szerokość w maksymalnym punkcie wynosi 25 metrów.
Brouwersgracht nie będzie samotny. Spliethoff spodziewa się dostawy bliźniaczej jednostki o nazwie Bloemgracht już za trzy miesiące. Oba statki mają już zakontraktowane pierwsze zadania dostrawy i instalacji monopali na morzu, które potrwają przynajmniej do kwietnia 2024 roku.
Oba statki będą technicznie i komercyjnie obsługiwane przez siostrzane spółki ze Spliethoff Group: Spliethoff i BigLift Shipping.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy