Chiński armator SITC International Holdings złożył kontrakt na budowę do 10 kontenerowców w rodzimej stoczni Yangzijiang Shipbuilding.
Umowa obejmuje budowę sześciu jednostek o ładowności 2,6 tys. TEU i zawiera opcję na kolejne cztery w formacie 2+2. Kontrakt jest wart 162 mln dolarów. Statki mają zostać dostarczone w 2022 i 2023 roku.
Zamówienie jest składane pomimo ogólnego wpływu pandemii COVID-19 na transportowe i logistyczne łańcuchy dostaw, co ograniczyło zamówienia firm na nowe jednostki.
Statki mają łączną długość 185,99 m, szerokość 35,2 m i zanurzenie na 11 m. Jednostki będą odznaczać się energooszczędnym dziobem typu S-Bow. Kontenerowce będą wyróżniać się oszczędnością paliwa, wydajnością zarządzania ładunkiem i elastycznością, spełniając cele EEDI.
SITC w sierpniu zamówiło sześć bezprzekładniowych kontenerowców o pojemności 1800 TEU w chińskim Yangzijiang Shipbuilding. Firma wróciła do stoczni z kolejnym zamówieniem w listopadzie, zamawiając 7 kontenerowców, w tym dwa statki o ładowności 1800 TEU, jeden 2700 TEU i cztery kontenerowce o ładowności 2400 TEU.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy