Około 200 statków zabunkrowało w Singapurze zanieczyszczone paliwo dostarczone przez spółkę Glencore.
Morski i Portowy Urząd Singapuru (MPA) przedstawił wstępne ustalenia z dochodzenia w sprawie dystrybucji rzekomo skażonego paliwa żeglugowego, jakie zgłosiło kilka statków po bunkrowaniu w Singapurze – największym na świecie centrum bunkrowania.
Według informacji przekazanych przez MPA, 14 marca załogi kilku jednostek dowiedziały się, że do ich statków dostarczono olej napędowy o wysokiej zawartości siarki HSFO, który zawierał wysoki poziom stężenia chlorowanych związków organicznych (COC). O sytuacji natychmiast zostali powiadomieni miejscowi dostawcy paliwa bunkrowego, którzy mieli wstrzymać dostawy i poinformować o problemie innych odbiorców.
Dystrybutorem zanieczyszczonego paliwa była firma Glencore Singapore Pte Ltd, spółka zależna Glencore International, jednej z większych światowych firm handlujących surowcami. Glencore, po otrzymaniu informacji o zanieczyszczeniach w swoim paliwie, powiadomiło o sytuacji MPA, wstrzymało dostawy i rozpoczęło testy. Zanim jednak to się stało, paliwo zostało już sprzedane firmie PetroChina, która zabunkrowała około 200 statków w Singapurze. Około 80 z tych jednostek zgłosiło w następstwie problemy z pompami paliwowymi i silnikami. Jak wcześniej relacjonował Reuters na podstawie informacji uzyskanych od spółki VPS, zajmującej się badaniami paliw, niektóre ze statków, które zabunkrowały zanieczyszczone paliwo, wymagały holowania do portu.
Fot. Depositphotos
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy