Norweski armator Simon Møkster Shipping i fińska Wärtsilä zajmująca się innowacyjnymi technologiami w sektorze morskim, podjęły współpracę w celu przeprowadzenia studium wykonalności wykorzystania amoniaku jako głównego paliwa dla statków pomocniczych offshore w silnikach dwupaliwowych, w których paliwem alternatywnym jest LNG.
Testy zostaną przeprowadzone na statku OSV Stril Pioneer, który obecnie pracuje z silnikami dwupaliwowymi Wärtsilä wykorzystującymi LNG jako paliwo podstawowe.
– Postrzegamy to jako krok w kierunku osiągnięcia naszych celów w zakresie redukcji emisji gazów cieplarnianych, a naszą ambicją jest zmniejszenie emisji CO2 floty o 40 procent do 2030 roku. Do 2050 roku spodziewamy się osiągnąć zerową emisję dwutlenku węgla netto – powiedziała Anne Jorunn Møkster, właścicielka i dyrektor generalny Simon Møkster.
– Jesteśmy liderami w zakresie przyjmowania alternatywnych, czystszych paliw żeglugowych poprzez szeroko zakrojone testy i badania, i widzimy amoniak jako niezwykle obiecującą opcję – stwierdził Cato Esperø, szef sprzedaży Norweskiego oddziału Wärtsilä.
Simon Møkster był jednym z pionierów w wykorzystaniu LNG jako paliwa okrętowego, dodając statek Stril Pioneer do swojej floty w 2003 roku. Według Wärtsilä, dzięki zastosowaniu mieszanki amoniaku i LNG, emisja CO2 z procesu spalania ulegnie znacznej redukcji.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy