Fińska firma technologiczna otrzymała kontrakt na dostawę silników dla czterech nowych chemikaliowców o pojemności niemal 8 000 dwt, budowanych dla szwedzkiego armatora Erik Thun.
Jak poinformowano, statki będą pracowały na silniku Wärtsilä 25, określanym jako przyszłościowy produkt firmy, przeznaczony do działania z zielonymi paliwami przy polityce zeroemisyjnej przedsiębiorstwa. To średniobieżny, czterosuwowy silnik morski o dającej się rozbudować strukturze modułowej, którą można dostosować do wymagań i oczekiwań klienta. Dzięki Wärtsilä 25 armator może przejść na bardziej ekologiczne paliwa przyszłości po prostu wymieniając wybrane komponenty silnika, co zmniejsza złożoność i znacznie skraca czas ewentualnego remontu.
- Dekarbonizacja jest kluczowym czynnikiem napędzającym naszą działalność. Dlatego wybór silnika Wärtsilä 25 ma dla nas całkowity sens. Doceniamy niezawodność, wydajność paliwową i kompaktową konstrukcję silnika, a możliwość pracy na czystych paliwach przyszłości jest dla nas bardzo ważna. Jesteśmy pod wrażeniem inwestycji, jakie czyni Wärtsilä, opracowując te bardzo nowoczesne i przyszłościowe silniki. Uważamy, że Wärtsilä 25 jest najbardziej zaawansowanym na świecie silnikiem w zakresie 2000 kW - powiedział zastępca dyrektora zarządzającego Erik Thun Henrik Källsson.
Nowe ekologiczne tankowce zostaną zbudowane przez stocznię Ferus Smit B.V. w Holandii, a dostawy do zamawiającego według planów mają się rozpocząć od 2024 roku. Zakup jest częścią programu odnowy floty firmy nie tylko pod kątem unowocześnienia, ale też ograniczenia emisji CO2.
- Od kilku lat ściśle współpracujemy zarówno z firmą Erik Thun, jak i stocznią Ferus Smit. Wszyscy jesteśmy zaangażowani w podnoszenie poziomu efektywności w ramach koncepcji zrównoważonego rozwoju, które są niezbędne, aby dekarbonizacja żeglugi stała się rzeczywistością. Te cztery statki odzwierciedlają to podejście i cieszymy się, że wybrano dla nich silnik Wärtsilä 25. To naprawdę droga do przodu dla operatorów, którzy chcą, aby przejście na przyszłe biopaliwa było jak najbardziej bezproblemowe - powiedział prezes ds. energii morskiej w Wärtsilä Roger Holm.
Wyposażenie Wärtsilä będzie dostarczane do stoczni począwszy od IV kwartału 2024 roku, a pierwszy z czterech statków ma zostać oddany w połowie 2025 roku.
Erik Thun zarezerwował ostatnio w stoczni Ferus Smit osiem kolejnych statków nowej konstrukcji. Nowe kontrakty obejmują cztery wielozadaniowe statki do przewozu ładunków suchych o pojemności 5100 mts dwt i klasie lodowej 1B. Pozostałe zamówienia na cztery zbiornikowce przybrzeżne o pojemności niemal 8 000 dwt, zostały złożone przez firmę Thun Tankers BV, będącą częścią Grupy Erik Thun. Przedsiębiorstwo zwiększyło w ten sposób portfel zamówień, dodając jednostki do już dwóch wcześniej zakontraktowanych, zasobooszczędnych zbiornikowców.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy