Anglo-holenderska firma energetyczna Shell przyznała kontrakt firmie Penguin International Ltd, singapurskiemu projektantowi, konstruktorowi i właścicielowi aluminiowych szybkich jednostek na zaprojektowanie, zbudowanie i eksploatację co najmniej trzech promów czysto elektrycznych i ładowarek brzegowych w Singapurze.
Po uruchomieniu nowe obiekty będą pierwszą w pełni elektryczną usługą promową w Singapurze i pierwszą Shella na świecie.
Nowe 200-osobowe promy jednopokładowe będą wykorzystywane do transportu pasażerów między kontynentalnym Singapurem a Shell's Energy and Chemicals Park na wyspie Bukom, zastępując obecnie używane konwencjonalne promy z silnikiem Diesla .
Trasa promowa o długości około 5,5 kilometra z Cieśniny Singapurskiej jest ruchliwym połączeniem, które przewozi około 3000 pasażerów dziennie lub około 1,8 miliona podróży pasażerów rocznie.
W pełni elektryczne promy są zasilane przez system akumulatorów litowo-jonowych o pojemności 1,2 MWh i poruszają się z prędkością ponad 20 węzłów przy zerowej emisji i hałasie. Podczas cumowania w Shell Bukom promy będą ładowane poprzez połączenie szybkiego ładowania w godzinach szczytu i wolnego ładowania poza godzinami szczytu i w nocy. Ultraszybkie ładowarki brzegowe Penguin są w stanie naładować każdy prom w mniej niż 10 minut.
– Przyszłość żeglugi obejmie różne części sektora wykorzystujące różne paliwa, a elektryfikacja jest rozwiązaniem pozwalającym na dekarbonizację krótkich rejsów, w tym operacji portowych – skomentował Nick Potter, dyrektor generalny Shell Shipping and Maritime, Asia Pacific & Middle East.
– Przejście na zeroemisyjne, w pełni elektryczne promy jest częścią ambicji Shell, aby przyspieszyć postęp w kierunku zerowej emisji netto w sektorze żeglugi – dodał.
Electric Dream ma być najnowszym kamieniem milowym na drodze do dekarbonizacji Penguin. Już w 2018 roku firma przeprowadziła modernizację solarną promu pasażerskiego Penguin Redeem. W kwietniu tego roku dostarczyła pierwszą w Singapurze hybrydowo-elektryczną łódź portową Penguin Tenaga. W pierwszej połowie przyszłego roku Penguin planuje dostarczyć hybrydowo-elektryczną łódź patrolową klientowi z Singapuru. Ostatecznie, w pierwszej połowie 2023 roku, promy Electric Dream mają zostać przekazane ich właścicielowi.
Dla Shella projekt jest częścią ambicji firmy, aby pomóc sektorowi żeglugowemu w osiągnięciu zerowej emisji netto do 2050 roku.
USS Idaho zwodowany. To kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dla US Navy
W Chinach odbył się chrzest kolejnego kontenerowca dla CMA CGM napędzanego LNG
W stoczni koło Sankt Petersburga zwodowano trałowiec dla rosyjskiej Floty Północnej
Meyer Werft zbuduje cztery nowe statki, które dołączą do floty Disney Cruise Line
Stocznia CRIST rozpoczyna budowę bloków fregaty programu "Miecznik"
Program targów SMM Hamburg 2024