Seaspan Corporation, hongkoński armator kontenerowy należący do Atlas Corp, zamówił dwa kontenerowce o ładowności 24 tys. TEU w anonimowej stoczni. Jednostki będą wyposażone w technologię redukcji emisji.
Dostawa statków jest zaplanowana na pierwszą połowę 2023 roku. Po ukończeniu jednostki zostaną wyczarterowane na 18 lat jednej z globalnych linii kontenerowych.
Na dzień 30 września zeszłego roku globalna flota Seaspan składała się ze 127 statków o ładowności około 1 073 000 TEU, z całkowitymi zakontraktowanymi przychodami w wysokości około 4,1 mld USD i średnim ważonym pozostałym okresem leasingu wynoszącym około 4 lata.
- Ponadto w grudniu 2020 roku ogłosiliśmy zawarcie umowy na pięć nowych statków o pojemności 12 200 TEU, które wraz z dwoma najnowszymi statkami zwiększą flotę o znaczną pojemność 109 000 TEU w ciągu najbliższych dwóch lat. Statki te wzmocnią podstawową kategorię wielkości 9 000 do 15 000 TEU Seaspan i dodadzą nową, bardzo dużą ofertę - wyjaśnił Seaspan.
- Po ich ukończeniu, te siedem nowych statków będzie konsekwentnie powiększać naszą flotę począwszy od końca tego roku do 2023 roku, wspierając nasze strategie dalszego generowania wzrostu jakości i tworzenia wartości dla naszych udziałowców - powiedział Bing Chen, prezes i dyrektor generalny Seaspan.
USS Idaho zwodowany. To kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dla US Navy
W Chinach odbył się chrzest kolejnego kontenerowca dla CMA CGM napędzanego LNG
W stoczni koło Sankt Petersburga zwodowano trałowiec dla rosyjskiej Floty Północnej
Meyer Werft zbuduje cztery nowe statki, które dołączą do floty Disney Cruise Line
Stocznia CRIST rozpoczyna budowę bloków fregaty programu "Miecznik"
Program targów SMM Hamburg 2024