Seaspan Corporation zawarła umowy na budowę dwóch nowych kontenerowców o pojemności 12 000 TEU, dzięki czemu ich portfel zamówień na nowe konstrukcje obejmuje 39 statków.
Seaspan oczekuje, że statki zostaną dostarczone w czwartym kwartale 2022 roku i wejdą na czartery długoterminowe z nieujawnionym globalnym liniowcem. Czartery zawierają również opcje zakupu jednostek.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy nadal ułatwiać transport naszym klientom – powiedział Bing Chen, prezes, prezes i dyrektor generalny Seaspan – Po raz kolejny pokazujemy, że nasz klient może zawsze polegać na naszym doświadczonym zespole i zintegrowanej platformie, aby dostarczyć odpowiednie rozwiązania.
Seaspan, jako spółka zależna należąca w całości do notowanej na giełdzie Atlas Corp, jest niezależnym właścicielem i operatorem statków kontenerowych na długoterminowych czarterach. Flota firmy składa się obecnie ze 129 statków o łącznej pojemności około 1 090 200 TEU.
Po fali dostaw na rynku używanych statków, która zwiększyła ładowność floty powyżej 1 miliona TEU, od końca zeszłego roku Seaspan powiększył swój portfel zamówień do 39 statków, co daje łączną pojemność 1 694 200 TEU przy pełnej dostawie.
Seaspan nie ujawnił stoczni, która otrzyma najnowsze zamówienie.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy