Właściciel i operator kontenerowców z siedzibą w Hongkongu, Seaspan Corporation, odebrał dwa kontenerowce o ładowności 13000 TEU zbudowane w 2010 i 2011 roku. Oba statki rozpoczęły długoterminowe czartery z anonimowym globalnym liniowcem.
Chociaż Seaspan nie dostarczył żadnych dodatkowych szczegółów na temat duetu statków powietrznych, dane VesselsValue pokazują, że omawiane statki to Madrid Express i Paris Express. Obie jednostki zbudowane w stoczni Samsung Heavy Industries (SHI) w Korei Południowej zostały zakupione od niemieckiej firmy transportowej Peter Dohle Schiffahrts KG.
- Pomimo bezprecedensowej pandemii, od grudnia 2019 roku sfinalizowaliśmy zakup 13 wysokiej jakości statków. W dalszym ciągu realizujemy jedną z naszych kluczowych strategii rozwoju, wykorzystując mocną ścieżkę rozwoju wysokiej jakości, koncentrując się na aktywach, które jeszcze bardziej wzmacniają długoterminowe partnerstwo z naszymi klientami i generują atrakcyjne zwroty skorygowane o ryzyko – poinformował Seaspan.
Po ostatnim przejęciu flota Seeaspan obejmuje obecnie 125 kontenerowców o łącznej ładowności około 1 049 000 TEU. Średni wiek floty statków należących do przedsiębiorstwa wynosi około 7 lat, a średni pozostały okres leasingu wynosi około 4 lata, na podstawie ważonej TEU.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii