Firma czarterująca kontenerowce Seaspan Corporation zawarła w poniedziałek umowę na budowę dziesięciu nowych kontenerowców, zwiększając liczbę zamówień na nowe statki do 70.
Dziesięć statków będzie miało pojemność 7000 TEU i zostaną wyposażone w płuczki spalin. Oczekuje się, że dostawa jednostek będzie trwałą od drugiego do czwartego kwartału 2024 roku, a po dostawie wejdą na czartery długoterminowe z wiodącym globalnym klientem liniowym.
Firma oczekuje, że statki wygenerują 1,4 miliarda dolarów zakontraktowanych przepływów pieniężnych brutto przy minimalnych warunkach.
Wraz z dzisiejszym ogłoszeniem, Seaspan ogłosił od grudnia 2020 roku 70 nowych zamówień na budowę nowych jednostek, co powiększy jego flotę do 839 000 TEU. Firma nie ujawniła stoczni, która otrzymała najnowsze zamówienie.
– To nowe zamówienie jest kolejnym dowodem na duże zapotrzebowanie klientów na ten rozmiar statku, który wyjątkowo nadaje się do zastąpienia starzejącej się globalnej floty statków o pojemności 4-9 tysięcy TEU – powiedział Bing Chen, prezes i dyrektor generalny Seaspan.
Przewiduje się, że kontenerowce zostaną sfinansowane z dodatkowych pożyczek oraz gotówki w kasie.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy