Do Gdańska przypłynął statek o znanej nazwie Schleswig-Holstein. Nie chodzi jednakże o słynny niemiecki pancernik, który ostrzeliwał Westerplatte, a o prom ro-pax, który przejdzie remont w jednej ze stoczni.
142-metrowy dwustronny prom pasażersko-samochodowy Schleswig-Holstein o tonażu 2656 ton został wybudowany w 1997 roku. Do Polski przypłynął na remont, który ma odbyć się w Gdańskiej Stoczni Remontowa.
Prom na co dzień obsługuje połączenia między Niemcami i Danią, konkretnie między niemieckim Puttgarden i duńskim Rødby, w barwach Scandlines. Na swoich pokładach może zmieścić do 1200 pasażerów i 364 auta. Schleswig-Holstein powraca do Remontowej po tym, jak w 2013 zamontowano mu w tej stoczni instalację systemu oczyszczania spalin. W 2019 roku prom również przechodził prace w zakładzie.
Schleswig-Holstein jest jednym z sześciu hybrydowych promów Scandlines. Wszystkie zostały zbudowane w 1997 roku i przekształcone w hybrydy sześć lat później.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy