Szwedzka firma handlująca produktami leśnymi, SCA, ujawniła plany zainwestowania 54,7 mln dolarów w rodzimy port Tunadal w latach 2021-2024. Inwestycja obejmie nowy terminal kontenerowy oraz nowe obszary przeładunkowe.
Inwestycje SCA w celulozownię w Östrand, spowodują ponad dwukrotne zwiększenie ilości tego surowca wysyłanej z regionu Sundsvall. Zwiększone ilości oznaczają, że pulpa będzie dostarczana na nowe i bardziej odległe rynki. Tartaki Tunadal i Bollsta również zwiększają swoją produkcję.
Kontenerowce są coraz częściej wykorzystywane do transportu masy celulozowej i produktów z drewna litego. Według SCA w ciągu ostatnich pięciu lat wolumen handlu kontenerami z portu Tunadal wzrósł ponad dwukrotnie.
- Tak duży rozwój produkcji oznacza, że musimy być w stanie obsłużyć większe ilości ładunków kontenerowych niż wcześniej i być w stanie pomieścić większe statki - zarówno kontenerowce, jak i masowce - wyjaśnił Magnus Svensson, prezes SCA ds. zaopatrzenia i logistyki.
SCA buduje obecnie port, aby móc przyjmować statki o zanurzeniu 15 metrów w porównaniu z obecnymi 12 metrami. SCA zbuduje także port kontenerowy o przepustowości 100 000 TEU rocznie.
Wreszcie firma zamierza wykorzystać teren na południe od obecnego portu, aby stworzyć nową przestrzeń do obsługi ładunków.
- Dzięki rozbudowie portu będziemy w stanie przeładowywać znacznie większe statki oraz zapewnić efektywny i konkurencyjny transport produktów. Kluczowe części rozbudowy portu będą gotowe na czas dla nowych wolumenów z zakładu przemysłowego Ortviken, obejmującego pulpy i włókna tekstylne z recyklingu z Renewcell. Dzięki rozbudowanemu portowi, połączonemu terminalowi budowanemu przez gminę Sundsvall oraz ulepszonym połączeniom kolejowym z portem Tunadal będziemy dysponować infrastrukturą transportową, która zbliży Sundsvall do globalnych rynków eksportowych i skandynawskiego rynku krajowego, przynosząc korzyści przemysłowi i handlowi w całej północnej Szwecji - podsumował Svensson.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii